Hvordan skal du gøre din pant klar til afhentning?

Giv besked om ændringer

Hver dag besøger vi 1.000 steder i Danmark. Vores ruter er planlagt nøje, så de både er effektive og opfylder jeres behov for afhentning. Vi har derfor brug for, at I kontakter os, hvis I pludselig skal have mere eller mindre hentet, end I har booket hos os. Og hvis I fx bliver forhindret i at låse op for chaufføren, gøre emballager klar, eller hvis der er vejarbejde eller byggeri hos jer.

I kan give besked indtil klokken 10 hverdagen før den dag det er planlagt at vi henter. Så undgår vi at køre forgæves eller med halvtomme lastbiler. Kører vi forgæves, koster det et gebyr på 345 kr. plus moms.

Bliver vi forhindret i at hente, ringer vi også til jer. Så husk at give Kundeservice besked, hvis vi skal opdatere jeres kontaktoplysninger.

Er der lang kø og tæt trafik, kan chaufføren måske ikke nå at hente.  Så tager vi selvfølgelig alle flasker og dåser med næste gang, vi er hos jer.

Gør plads til chaufføren

Vi vil gerne være effektive, når vi henter flasker og dåser. Derfor har vi brug for, at I hjælper med at give chaufføren gode og sikre arbejdsvilkår:

  • Lastbiler skal kunne parkere så tæt som muligt på det sted, flasker og dåser står.
  • Indsamlingsmateriellet må ikke indeholde fyldte emballager / Eller evt. vi indsamler kun tomme emballager

Sække

  • Sække skal hentes ved gadeplan, rampe, elevator eller en trappe med højst fem trin – Trinnene skal være af en sådan beskaffenhed at chaufføren kan gå sikkert. Når vi afhenter ved en elevator, skal sækkene stå i umiddelbar nærhed af elevatoren. Vær OBS på om det er tilladt at bruge elevatoren til vare-elevator. Vi trækker sækken over underlaget. Vær opmærksom på at sækkene kan være utætte.
  • Sækkene må kun fyldes til stregen – Der skal være et ”håndtag” til chaufføren
  • Sækkene må max veje 15 kg og må ikke indeholde fx glasskår eller andet affald

 

Grå foldekar, sikkerhedscontainere og komprimatorkar

  • Grå foldekar, sikkerhedscontainere og komprimatorkar skal kunne hentes på et fast underlag som asfalt eller fliser. Det duer altså ikke med sand, grus, jord eller lignende. Store huller i underlaget er heller ikke ok. De udgør også en risiko ift. chaufførens arbejdsmiljø
  • I skal fjerne sne, is eller store vandpytter, hvor chaufføren skal gå og køre.
  • Chaufføren skal uhindret kunne afhente vores indsamlingsmateriel uden fx at skulle flytte på butikkens andre varer for at komme til.
  • Rampen hvor vi skal hente kar skal være ryddet så det er muligt at lægge bilens lift af på rampen og der skal være plads til at chaufføren kan manøvrere med en el-stabler
  • Vær opmærksom på ikke at overfylde karrene. Hvis de er overfyldte, er der risiko for at emballagerne ikke lander i indsamlingsbilen men på jorden.
  • Hvis I er ”nøglekunde” og chaufføren skal afhente på tidspunkter hvor der ikke er personale tilstede, skal I placere jeres tomme emballager umiddelbart i nærheden af indgangen. Chaufføren skal altså ikke gå langt eller op og ned ad trapper for at hente de tomme emballager

Hvis vi ikke har medtaget jeres indsamlings-materiel, kan det være fordi chaufføren har vurderet, at det enten ikke har været pakket korrekt, har manglet stregkode, eller ikke har været sikkerhedsmæssigt forsvarligt at medtage indsamlingsmateriellet.

Tjek jeres følgeseddel

I får en følgeseddel, når vi har besøgt jer. Den viser både, hvad vi har hentet, og hvad I har fået leveret. Det har betydning for, hvad vi opkræver depositum for, så husk at tjekke den. Hvis I ikke er enige i følgesedlens indhold, skal I kontakte Kundeservice.

Husk at det er jeres eget ansvar, hvis I stiller tomme flasker og dåser på et sted med offentlig adgang. I kan risikere, at noget forsvinder, før chaufføren ankommer.